سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل مطرح شد؛

انتقال کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی اردبیل

انتقال کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل از وجود قفسه‌های ویژه معرفی تازه‌های دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، رباب عزیزخانی در دیدار با علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل بابیان اینکه «معرفی آثار حوزه دفاع مقدس به علاقه‌مندان، یکی از اولویت‌های کاری کتابداران است»، گفت: از تأثیرگذارترین راه‌های ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی این فرهنگ از طریق کتاب است.

وی، گردآوری و انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را امری قابل‌تحسین برشمرد و افزود: امیدوارم در آینده، شاهد انتشار خاطرات و دل نوشته‌های همسران مکرم شهدا و جانبازان نیز باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس را ازبرنامه‌های پرمخاطب استان دانست و تصریح  کرد: کتابخانه‌های عمومی در تمامی شهرستان‌ها برای برگزاری این نشست‌ها آماده هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این دیدار با تبریک ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ارزش معنوی فعالیت کتابداران را غیرقابل وصف خواند و اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و درنتیجه توسعه فرهنگ جامعه را در پی دارد.

علی واحد با اشاره به ضرورت استفاده از نظرات تخصصی کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی در جهت تألیف و نشر کتاب‌های دفاع مقدس، افزود: در بسیاری از استان‌های هم‌جوار، شاهد حمایت بخش خصوصی از حوزه نشر کتاب هستیم که امیدوارم این مهم در استان ما نیز پررنگ‌تر شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انتقال کتابخانه تخصصی دفاع مقدس این بنیاد به کتابخانه مرکزی اردبیل و امانت کتاب‌های آن به مراجعین شد و تصریح کرد: امیدوارم با همکاری کارشناسان دو اداره کل و امکان‌سنجی این انتقال، شاهد راه‌اندازی بخش تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی باشیم.